Algemeen voorwaarden
"Klant is gasten en/of opdrachtgever"
1. De Overeenkomst
1.1 De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Klant de Bestelling definitief maakt door het klikken op de knop 'Nu kopen' tijdens het proces van het plaatsen van een Bestelling via het Platform.
1.2 Na ontvangst van de Bestelling, zal Khop Khun Thai Cuisine vof de Bestelling elektronisch aan de Klant bevestigen.
1.3 De Overeenkomst kan alleen door het Restaurant worden uitgevoerd als de Klant correcte en volledige contact- en adresgegevens verstrekt bij het plaatsen van de Bestelling. De Klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan het Restaurant te melden.
1.4 In verband met informatie over de status van zijn Bestelling, dient de Klant na het plaatsen van de Bestelling telefonisch of per e-mail (zoals aangegeven bij het plaatsen van de Bestelling) bereikbaar te zijn voor het Restaurant.
1.5 Als de Klant kiest voor bezorging van de Bestelling, dan dient hij aanwezig te zijn op het door de Klant aangegeven bezorgadres om de Bestelling in ontvangst te kunnen nemen.
1.6 Als de Klant kiest voor het afhalen van de Bestelling, dan dient hij op de gekozen tijd aanwezig te zijn op de afhaallocatie van het Restaurant, die in de bevestigingsmail, tekstbericht of op de website van is weergegeven.
1.7 Bij aflevering van de Bestelling kan het Restaurant vragen om identificatie als de Bestelling alcoholische producten of andere producten met een leeftijdslimiet bevat. Als de Klant zich niet adequaat kan identificeren of niet voldoet aan de minimumleeftijdseisen, weigert het Restaurant de betreffende producten aan de klant te leveren. In dit geval kunnen annuleringskosten in rekening worden gebracht.
1.8 Annuleringskosten is €20,50 inclusief BTW.
1.9 Khop Khun Thai Cuisine vof aanvaardt geen aansprakelijkheid in verband met de uitvoering van de Overeenkomst.
2. Ontbinding van de Overeenkomst en annulering van de Bestelling
2.1 In verband met de bederfelijkheid van het Aanbod geldt dat de Klant geen recht heeft om de Overeenkomst te ontbinden. Bestellingen kunnen niet door de Klant bij Khop Khun Thai Cuisine vof worden geannuleerd. Annulering van de Bestelling door de Klant bij het Restaurant is slechts mogelijk indien het Restaurant expliciet aangeeft dat Annulering van de Bestelling door de Klant mogelijk is.
2.2 Het Restaurant heeft het recht de Bestelling te annuleren indien bijvoorbeeld het Aanbod niet meer beschikbaar is, de Klant een incorrect of onbereikbaar telefoonnummer, andere contactgegevens heeft opgegeven of in geval van overmacht.
2.3 Als de Klant een valse Bestelling plaatst (bijvoorbeeld door foutieve contactgegevens door te geven, niet te betalen of door niet aanwezig te zijn op de bezorglocatie of afhaallocatie om de Bestelling in ontvangst te kunnen nemen) of anderszins zijn plichten die voortvloeien uit de Overeenkomst niet nakomt, dan kan Khop Khun Thai Cuisine vof besluiten om toekomstige Bestellingen van de betreffende Klant te weigeren en/of gemaakte kostenverhalen.
2.4 Khop Khun Thai Cuisine vof heeft recht te weigeren en Overeenkomsten te annuleren, indien er gerede twijfel bestaat over de juistheid of authenticiteit van de Bestelling of de contactgegevens. Indien Khop Khun Thai Cuisine vof een Bestelling annuleert die al betaald is, dan zal Khop Khun Thai Cuisine vof dat bedrag overboeken op de dezelfde rekening als waarvan de betaling heeft plaatsgevonden. Als de Klant schijnbaar valse of frauduleuze Bestellingen plaatst, dan kan Khop Khun Thai Cuisine vof hiervan aangifte doen bij de politie.
3. Betaling
3.1 Op het moment dat de Overeenkomst tot stand is gekomen overeenkomstig artikel 1 van deze Algemene Voorwaarden Klanten, is de Klant verplicht om het Restaurant te betalen voor de Bestelling. Door de Klant kan aan deze betalingsverplichting worden voldaan door te betalen met een online betaalmiddel via onze website, betaalverzoek, contant en QR code. Wanneer klanten met factuur wilt betalen, verwijs wij u op artikel “9. Prijzen en betaling op factuur”.
3.2 Met uitzondering van het bepaalde in artikel 2.4, van deze Algemene Voorwaarden Klanten, is het (gedeeltelijk) terugboeken van een online betaling alleen mogelijk indien de Bestelling niet (geheel) geleverd kan worden. De terugboeking vindt altijd plaats op dezelfde rekening als waarvan de betaling heeft plaatsgevonden.
3.3 Het Restaurant heeft Khop Khun Thai Cuisine vof geautoriseerd om namens het Restaurant de online betaling van de Klant in ontvangst te nemen.
4. Klachtenregeling
4.1 Klachten van de Klant over het Aanbod, de Bestelling of de uitvoering van de Overeenkomst, dienen bij het Restaurant te worden neergelegd. De exclusieve verantwoordelijkheid voor het aanbod van het restaurant en de uitvoering van de overeenkomst ligt bij het Restaurant.
4.2 Als de Klant een klacht heeft over de Service, dan dient de klacht via het contactformulier, per e-mail of schriftelijk via de post te worden gecommuniceerd aan Khop Khun Thai Cuisine vof.
4.3 Nadat de klacht door Khop Khun Thai Cuisine vof is ontvangen zal Khop Khun Thai Cuisine vof zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen een week, reageren met een ontvangstbevestiging. Khop Khun Thai Cuisine vof streeft ernaar de klacht zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 2 weken te behandelen.
4.4 Klachten omschreven moeten binnen bekwame tijd nadat de Klant de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij respectievelijk het Restaurant Khop Khun Thai Cuisine vof.
5. Beroepsaansprakelijkheidsverzekering
1.1 Khop Khun Thai Cuisine vof heeft een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten bij:
Nationale-Nederlanden
Postbus 93604
2509 AV Den Haag
6. Nieuwsbrief
6.1 Bij het afronden van de Bestelling kan de Klant ook kiezen voor het ontvangen van de nieuwsbrief. De Klant kan zich afmelden voor deze nieuwsbrief via email lekker@thaisbestellen.nl. Voorwaarden Klanten onder 'Correspondentieadres' vermelde contactgegevens.
6.2 Inzicht en correctie van opgeslagen persoonsgegevens
6.3 Khop Khun Thai Cuisine vof verwerkt persoonlijke gegevens op van de Klant. Op de verwerking van persoonsgegevens is het Privacyverklaring van toepassing.
7. Bedrijf uitvoering
www.thaisbestellen.nl en www.khopkhun.nl is onderdeel van Khop Khun Thai Cuisine vof
8. Vervangen groenten
Let op: wanneer we geen thaise groenten meer hebben worden deze vervangen door een alternatieve groeten die we hebben.
9. Prijzen en betaling op factuur
9.1 Prijzen en BTW. Alle door Khop Khun Thai Cuisine opgegeven prijzen zijn inclusief BTW en andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd, tenzij uitdrukkelijk anders wordt vermeld.
Betalingen dienen inclusief BTW en/of andere heffingen te geschieden.
9.2 Aanvullende goederen, werken en diensten. De prijzen gelden slechts voor de in de overeenkomst met name genoemde goederen, diensten en werken.
Alle in aanvulling daarop door Khop Khun Thai Cuisine geleverde goederen, verrichte werken en/of verleende diensten zullen afzonderlijk in rekening worden gebracht tegen prijzen zoals die op de dag van levering c.q. dienstverlening gelden.
9.3 Wijzigingen in prijs. Door Khop Khun Thai Cuisine opgegeven prijzen zijn gebaseerd op de ten tijde van opgave geldende inkoopprijzen, belastingen en andere dergelijke factoren.
Indien na het sluiten van de overeenkomst één of meer van voornoemde factoren wijzigingen ondergaan, is Khop Khun Thai Cuisine gerechtigd de overeengekomen prijs te wijzigen.
9.4 Betalingstermijn. Alle facturen zullen door de klant worden betaald volgens de overeengekomen en op de factuur vermelde betalingscondities.
- Een betalingstermijn is 14 dagen
- Een betalingsherinnering heeft een betalingstermijn van 7 dagen.
- Klant dient binnen 21 dagen na factuurdatum te betalen.
9.5 Verzuim. Indien klant de verschuldigde bedragen niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, is de klant van rechtswege in verzuim.
De klant zal over het openstaande bedrag de wettelijke rente verschuldigd zijn, onverminderd haar overige verplichtingen.
De wettelijke rente voor niet-handelstransacties is sinds 1 januari 2024 7%. De wettelijke rente voor handelstransacties is sinds 1 juli 2024 12,25%.
9.6 Kosten van invordering. Kosten van invordering, zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk, zijn voor rekening van de klant, zulks met een minimum van € 250,-.
9.7 Volgorde van voldoening
Door de klant gedane betalingen strekken steeds ter voldoening in de eerste plaats van alle verschuldigde rente en kosten en in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst openstaan.
10. Reclamatie
10.1 Bezwaar tegen factuur. Als de klant bezwaar heeft tegen een factuur van Khun Khun Thai Cuisine, moet zij dit binnen 8 dagen na de factuurdatum schriftelijk laten weten. Als de Klant niet tijdig reclameert, vervalt haar aanspraak op correctie van de factuur.
10.2 Gevolgen van reclamatie. Een reclamatie van de Klant schort haar betalingsverplichtingen niet op. Dit betekent dat ondanks het bezwaar, de Klant de factuur binnen de afgesproken termijn dient te voldoen.
10.3 Onderzoek plicht Klant. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om bij ontvangst van de goederen, diensten en werken deze direct te onderzoeken op zichtbare gebreken. Als er zichtbare gebreken zijn geconstateerd, dient de Klant hierover gelijk na ontvangst schriftelijk te reclameren bij Khop Khun Thai Cuisine.
10.4 Klachtenregeling. Naast de verplichting van de Klant om tijdig te reclameren bij zichtbare gebreken. Hiervoor geldt de klachtenregeling die door Khop Khun Thai Cuisine is opgesteld en op de website te vinden is.
10.5 Bewijslast bij reclamatie. Bij reclamatie van de Klant rust de bewijslast op haar dat het geleverde niet voldoet aan de overeenkomst. Als Khop Khun Thai Cuisine de reclamatie gegrond acht, zal zij overgaan tot herstel of vervanging van het geleverde.
11. Catering op locatie/ buffet
11.1 Buffet op locatie mag tot 21 dagen voor de afgesproken datum kosteloos “per mail” worden geannuleerd. E: Team@khopkhun.nl
11.2 De annulering wordt schriftelijk (of via e-mail) bevestigd door Khop Khun Thai Cuisine.
11.3 Nadat Klant akkoord gaat met de offerte en deze daarna wordt geannuleerd, worden er navolgende kosten in rekening gebracht:
- 25% van het gefactureerde bedrag bij annulering binnen 21 dagen voor de afgesproken datum.
- 50% van het gefactureerde bedrag bij annulering binnen 14 dagen voor de afgesproken datum.
- 75% bij annulering binnen 7 dagen voor de afgesproken datum.
- 100% bij annulering binnen 48 uur voor de afgesproken datum.
11.4 Bruikleen. Chafing dish, servies, bestek en serveergerei moet net zo schoon teruggeven als in de staat dat u het hebt gekregen.
Bij het niet schoonmaken van bruikleen en serveergerei worden extra €50,00 in de rekening gebracht voor het extra schoonmaken.
11.5 Bij het afnemen van onze catering op locatie is een extra “Gebruiksovereenkomst bruikleen en serveergerei” in tweevoudig getekend te worden door Khop Khun Thai Cuisine en Klant. “Gebruiksovereenkomst bruikleen en serveergerei” is van tevoren op te vragen door Klant via e-mail, anders worden deze bij de levering van bruikleen en/of serveergerei door Khop Khun Thai Cuisine meegeven.
11.6 Schade. Schade aan de bruikleen en serveergerei in welke vorm en door welke oorzaak dan ook, dient per direct te worden gemeld aan het restaurant. Wanneer de schade is ontstaan door slecht gebruik van de Chafing dish, servies, bestek en serveergerei, zal deze in rekening worden gebracht bij de Klant. Wanneer de schade is ontstaan door normaal gebruik, zal het restaurant de kosten voor haar rekening nemen. Kosten is terug te zien in “Gebruiksovereenkomst bruikleen en serveergerei”